شرکت اپل در راستاي بهبود حريم شخصي کاربران خود، خبر از انتشار قابليت جديدي در اپليکيشن‌هاي اپ استور مي‌دهد. اين قابليت که به نام برچسب مواد غذايي شناخته مي‌شود (به انگليسي: Nutrition Labels)، برچسبي است که در اپ استور و مانند ديدگاه‌ها در کنار اطلاعات هر اپليکيشن، قرار مي‌گيرد.


 


 


 


در اين برچسب هرگونه دسترسي اپليکيشن به هر اطلاعاتي از گوشي موبايل به طور جامع و کامل قيد شده است. دليل نام گذاري اين قابليت نيز همين مسئله مي‌باشد؛ چرا که در برچسب‌هاي روي بسته‌هاي مواد غذايي، تمام مواد غذايي بکار رفته مانند پروتئين، کربوهيدرات و . به طور کامل درج مي‌شود. اپل با اين تشبيه، مي‌کوشد تا ارزش و احترامي که براي حريم شخصي کاربران خود قائل است را نشان داده و مثل هميشه در جلب رضايت آن‌ها پيشرو باشد.


 


 


 


اپل با ارسال اعلاميه‌اي به برنامه سازان خود، آن‌ها را مستم به فراهم نمودن اين اطلاعات دقيق کرده و با ارسال پرسشنامه‌اي به آنان، جوياي اطلاعاتي مبني بر جمع آوري ديتا توسط اپليکيشن‌ها شده است. کساني که اين پرسشنامه‌ها را کامل نکرده‌اند، اجازه انتشار آپديت جديد براي برنامه خود را نخواهند داشت. اپليکيشن‌هايي که از قبل در اپ استور موجود بوده‌اند نيز، هنگام انتشار آپديت‌هاي جديد، بايد قيد کنند که چه اطلاعاتي از کاربر گرفته شده و در کجا استفاده مي‌شود. اپل حتي اين برچسب امنيتي را حتي به برنامه‌هاي پيش فرض خود مانند دوربين و iMessage که در اپ استور موجود نمي‌باشند اضافه کرده است.


 


 


 


برچسب مواد غذايي اپليکيشن‌هاي اپل چه مزايايي براي برنامه سازان دارد؟


بسياري از کساني که برنامه‌هاي گوشي موبايل مي‌سازند، نياز به دسترسي به اطلاعات محدودي از تلفن همراه کاربران، آن هم به جهت عملکرد درست اپليکيشن دارند. اما برنامه سازاني نيز وجود دارند که اپليکيشن‌ها را طوري تنظيم مي‌کنند که به دسترسي به اطلاعات وسيعي از کاربران احتياج داشته باشند. اين برنامه سازان همان افرادي هستند که بيشتر از سايرين از اين قابليت جديد اپل شکايت داشته و با آن مخالفت مي‌کنند. با گذشت زمان، کاربران ديگر تمايلي به استفاده از اپليکيشن‌هايي که از اين قابليت اپل استفاده نمي‌کنند را نداشته و ترجيح مي‌دهند از برنامه‌هايي استفاده کنند که احترام بيشتري براي حريم خصوصي آنان قائل هستند. بنابراين استفاده از اين قابليت اپل، به برنامه سازان کمک مي‌کند تا اين ارزش و احترام را به مخاطبين خود ثابت کرده و محبوبيت اپليکيشن‌هاي خود را افزايش دهند.


 


 


 


قابليت جديد اپليکيشن‌هاي اپ استور، چطور به دارندگان بيزينس کمک مي‌کند؟


دارندگان بيزنس‌ها و کسب و کارهاي شخصي نيز از اين برچسب ايمني اپليکيشن‌ها مي‌توانند در جهت محافظت از اطلاعات شرکت استفاده کنند. بدين صورت که، اطلاعات درج شده بر روي برچسب ايمني، کامپيوتر، لپ تاپ و هر دستگاه ديگري را که اطلاعات شرکت را در خود ذخيره کرده‌اند، از دسترس و حمله هکرها محافظت مي‌کند.


 


 


 


موافقان و مخالفان طرح جديد برچسب مواد غذايي اپل


کمپاني‌ها‌ و بيزينس‌هايي که از اطلاعات کاربران به عنوان يک منبع درآمد استفاده نمي‌کنند، از اين قابليت بسيار استقبال کرده و از آن در جهت بهبود کيفيت خدمات و همچنين رضايت مخاطبان خود بهره مي‎‌برند. به عنوان مثال، موسسه موزيلا، که يکي از رايج‌ترين و محبوب‌ترين مرورگرها در دنيا مي‌باشد، در سال 2019 به اپل پيشنهاد کرد که با ريست کردن خودکار و مداوم IDFA کاربران در گوشي‌هاي آيفون، از حريم شخصي کاربران محافظت شود. IDFA که سرواژه عبارت Identifier for Advertisers مي‌باشد، قابليتي است که با آن تمامي فعاليت‌هاي کاربران رصد شده و براساس آن، مخاطبان هدف هر تبليغ مشخص مي‌شود. بدين صورت تبليغي که متناسب با علايق هر کاربر مي‌باشد، براي او ظاهر مي‌شود. در اوايل سال 2020، اپل حتي از اين پيشنهاد موزيلا فراتر رفته و به کاربران خود اعلام کرد که قصد دارد تا با غيرفعال کردن IDFA، از حريم شخصي ميليون‌ها کاربر در فضاي مجازي محافظت کند. در همين راستا، موزيلا اکنون کمپيني راه اندازي کرده است تا با جمع آوري امضاي کاربران، حمايت خود را از اين طرح اپل نشان دهد.


 


 


 


طرح برچسب امنيتي، راهي است براي اپل که خود را بار ديگر به عنوان مدافع حريم شخصي کاربران معرفي کند. اما اين طرح، باعث به وجود آمدن درگيري‌هايي بين شرکت اپل و ساير شرکت‌هاي بزرگ ديگر گرديده است. به عنوان مثال، فيسبوک که يکي از منابع درآمدزايي اصلي آن تبليغات مي‌باشد، از IDFA براي دنبال کردن فعاليت‌هاي کاربران استفاده کرده و اين اطلاعات را با تبليغ مورد نظر مطابقت مي‌دهد. در نتيجه کاربر تبليغي را بر اساس علايق خود مشاهده کرده و اقدام به خريد محصول و يا خدمات مي‌کند. در پي مطرح کردن قابليت برچسب مواد غذايي توسط اپل، فيسبوک اعلام کرده است که شرکاي تبليغاتي او با اين طرح جديد به شدت با مشکل مواجه مي‌شوند. هر چند که با اين اعلاميه‌ي فيسبوک، اپل از موضع خود کوتاه نيامده و به تبليغ اين طرح ادامه داده است، اما اجرايي شدن آن را به وضوح به تعويق انداخته است.


 


 


 


 


 


منبع: سايت خريد و فروش سيم کارت رندباز

اپل حفظ امنيت اطلاعات کاربران را متحول ميکند

بدترين تلفنهاي هوشمند در دنيا

اپل ,کاربران ,اطلاعات ,قابليت ,استفاده ,برچسب ,از اين ,اين قابليت ,کرده و ,حريم شخصي ,مواد غذايي

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


مطالب اینترنتی زبان اسوه علم tizhowshan Rosalva's style جدیدترین اخبار و اطلاعات تکنولوژی و رایانه kiyafile احمد یوسفی مطالب اینترنتی خاطرات یک کارشناس IT هرچیزی که بخواهی